top of page

Wij beheren woningen in Zuid Holland. Als u een woning wilt huren, ontkomen

we er niet aan om persoonsgegevens van u te verwerken. Wij vinden het

belangrijk om u te informeren hoe wij met uw gegevens omgaan. En waar wij

ze voor gebruiken. Wij informeren u ook over uw rechten hierin.

Wettelijk is het toegestaan om persoonsgegevens te verwerken als dat gebeurt

op grond van een van de redenen:

 

- De gegevensverwerking is nodig voor de uitvoering van een

   overeenkomst, waarbij betrokkene partij is of wenst te worden (nodig

   voor de huurovereenkomst).

- De gegevensverwerking is nodig is om aan een wettelijke verplichting te

   voldoen. Bijvoorbeeld de inkomenstoets en de controle van het BSN om

   de identiteit vast te stellen.

- De gegevensverwerking is nodig vanwege gerechtvaardigde belangen

   van Additio Admin. Of van de met haar verbonden instellingen,

   ondernemingen of een derde aan wie de gegevens worden verstrekt. Dat

   gebeurt niet wanneer het belang of de fundamentele vrijheden van de

   betrokkene zwaarder weegt. Denk in het bijzonder aan het recht op

   bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

- De betrokkene heeft voor de verwerking uitdrukkelijk toestemming

   verleend.

- Een calamiteit (zaak van leven of dood) maakt verwerking van de

   persoonsgegevens noodzakelijk.

Verwerken van persoonsgegevens:

Onder het verwerken van persoonsgegevens verstaat de wet: het verzamelen,

opslaan, inzien, delen, koppelen, gebruiken, wijzigen, verwijderen enzovoort;

kortom, alles wat we doen met persoonsgegevens.

Volgens de wet moeten we zo min mogelijk persoonsgegevens verwerken.

 

Wij nemen uw privacy serieus en hanteren een strikt privacy beleid.

Huurt u een woning van ons? Dan verwerken wij uw persoonsgegevens voor de

uitvoering van de huurovereenkomst.

Gegevens die wij van u nodig hebben zijn bijvoorbeeld: uw naam, adres,

woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en gegevens over uw inkomen.

 

Hierbij gelden de volgende uitgangspunten:

• Alle persoonsgegevens verwerken wij voor de huurovereenkomst. Deze

  zijn met uw (uitdrukkelijke) toestemming verkregen.

• Wij gaan zorgvuldig om met uw persoonlijke informatie. Wij nemen alle

  redelijke voorzorgsmaatregelen om uw persoonsgegevens te

  beschermen.

• Wij houden ons strikt aan de wet. Het gaat hierbij om de Wet

  bescherming persoonsgegevens en vanaf 25 mei 2018 de Algemene

  Verordening Gegevensbescherming.

  En daarnaast om andere toepasselijke wetgeving over de verwerking van

  persoonsgegevens.

  Als u een woning van ons gaat huren, welke persoonsgegevens hebben wij dan

  van u nodig?

• uw naam, huidige adres, (straat, huisnummer, postcode en woonplaats),

  telefoonnummer en e-mailadres;

• uw betalingsgegevens (bankrekeningnummer);

• gegevens voor het berekenen en vastleggen van de inkomsten, zoals een

  inkomensverklaring van De Belastingdienst;

• een verhuurdersverklaring van uw huidige verhuurder;

• een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente

  waar u nu woont waarop uw woonhistorie vermeld is;

• gegevens die noodzakelijk zijn om uw identiteit vast te stellen, zoals uw

  paspoort of rijbewijs (wij maken daar géén kopie van maar noteren dat

  wij uw identiteit hebben vastgesteld);

• gegevens van uw medehuurders of medebewoners/familieleden.

  Wij hebben uw persoonsgegevens nodig voor:

• verhuren, beheren en onderhouden van verhuurbare eenheden,

  waaronder woon- en bedrijfsruimten, wooncomplexen, kamers en

  parkeergarages en – plaatsen;

• uitvoeren van de woonruimteverdeling;

• uitvoeren van de wettelijke inkomenstoets bij nieuwe verhuringen;

• afsluiten van een huurovereenkomst;

• innen van de huur en overige betalingen, inclusief het uit handen geven

  van deze vorderingen aan de deurwaarder en het voorkomen van uit

  huiszettingen;

• (WMO) aanpassingen, onderhoud en reparaties (laten) uitvoeren;

• zorgen voor een kwalitatief goede en leefbare woonomgeving;

• aanpak van woonfraude en overlast;

• meldingen aan zorg verlenende instanties;

• afhandelen van geschillen en klachten;

• communicatie met onze huurders over al deze bovenstaande punten;

• uitvoeren van betalingen aan derden (bv aannemers);

• uitvoeren van terugbetalingen aan huurders (bv servicekosten);

• nakomen van wettelijke verplichtingen (bijv. controle inkomen);

Gegevens aan derden:

Wij verstrekken alleen uw gegevens aan derde partijen die door ons zijn

ingeschakeld voor de werkzaamheden genoemd onder ‘Waarvoor gebruiken

wij deze gegevens?’. Of aan derde partijen die noodzakelijk betrokken zijn bij

de deze werkzaamheden. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld een

loodgieter, reparateur of aannemer. Wij verstrekken in dat geval alleen uw

contactgegevens (naam, adres, telefoonnummer en/of e-mailadres) zodat een

afspraak met u gemaakt kan worden.

Als een andere partij werk voor Accolade verricht moet deze partij zich

contractueel hebben verplicht om zorgvuldig om te gaan met uw

persoonsgegevens.

Verwerkingsovereenkomst:

Als het om meer persoonsgegevens gaat dan alleen uw naam, adres,

telefoonnummer en/of e-mailadres, zal zo’n derde partij met ons een aparte

‘verwerkersovereenkomst’ getekend moeten hebben. Daarin staat waarvoor ze

deze gegevens ontvangen. Ook staat erin dat ze deze mogen verwerken en hoe

ze er mee om moeten gaan. Een voorbeeld daarvan is het

deurwaarderskantoor dat voor Accolade diensten verricht. Als we een

deurwaarder moeten inschakelen, krijgt hij bijvoorbeeld ook informatie over de

huurachterstand. Met de deurwaarder sloten wij een

verwerkingsovereenkomst.

Bevoegde autoriteiten:

Verder kunnen andere overheidsinstanties of instellingen met een wettelijke

taak informatie bij ons opvragen. Accolade is dan op grond van de wet verplicht

om uw persoonsgegevens aan deze derden te verstrekken. U kunt daarbij

bijvoorbeeld denken aan het delen van gegevens bij een strafrechtelijk

onderzoek. Maar ook aan de bewindvoerder die door de rechtbank is benoemd

als vertegenwoordiger van de huurder.

In alle andere gevallen dan hierboven beschreven vragen wij eerst uw

toestemming.

Gegevensbeveiliging:

De veiligheid van uw persoonlijke gegevens heeft bij ons grote prioriteit. Uw

gegevens, die bij ons zijn opgeslagen, worden daarom door ons beschermd. Dit

doen wij met technische en organisatorische maatregelen om verlies of

misbruik door derden effectief te voorkomen. Onze medewerkers die deze

persoonlijke gegevens verwerken, zijn tot geheimhouding van uw gegevens

verplicht. Technische veiligheidsmaatregelen ter bescherming van uw gegevens

controleren wij regelmatig. Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan

nodig is. Daarbij worden in elk geval de wettelijke minimum bewaartermijnen

in acht genomen. Zodra deze persoonsgegevens niet meer nodig zijn

vernietigen we deze.

Deze principes gelden ook voor bedrijven die in onze opdracht en volgens onze

aanwijzingen gegevens verwerken en gebruiken.

bottom of page